Monitoring serwerów, systemów i urządzeń sieciowych (i nie tylko)

Monitoring to jedno z podstawowych narzędzi niezbędne do poprawnego działania każdej firmy
Za pomocą Sky-Desk możemy monitorować systemy, serwery, sieci i urządzenia sieciowe To podstawowe monitoringi systemu. Instalator końcówki monitoringu jest banalnie prosty. Po uruchomieniu skryptu np. pod Linuxem, odpowiadamy jedynie na zadane pytania. Skrypt zrobi za nas całą resztę
Jeśli instalator nie zapewni Ci pełnego monitoringu, możesz samemu dopisać własne funkcje monitorujące. Nasz skrypt napisany jest w bashu co umożliwia jego łatwą rozbudowę
Uruchom bezpłatną wersję demonstracyjną i zobacz jak łatwo się nim posługiwać. W razie problemów udostępniamy pomoc on-line z samouczkami video


Przykład użycia systemu monitorującego
- Wprowadź klientów do systemu
- Dodaj każdemu z nich umowę określającą stawki pracy godzinowe, abonament lub czasy reakcji (SLA)
- Dodaj urządzenia do monitorowania za pomocą instalatora monitorowania (serwery, routery, drukarki, wydajność sieci, porty, usługi itp
- Przypisz alerty powiadomień o awariach dla konkretnych urządzeń
Czekaj aż urządzenie monitorowanie podniesie alarm
Po zadanej w SLA liczbie błędnych odczytów monitoringu zostanie uruchomiony alarm - np. SMS, email, Ticket dla techników
- Monitoruj SMSy, e-maile, Tickety
- Tickety możesz posortować według własnego uznania. Np. według najpilnieszego SLA czy wg. największych kar jakie trzeba będzie zapłacić za brak usługi
- Rozwiąż zgłoszenie. Po naprawie awarii system automatycznie sprawdzi czy problem nadal występuje
- Na koniec miesiąca wystaw automatycznie faktury na podstawie przepracowanego czasu dla klientów uwzględniając podpisaną umowę
- W ramach motywacji pracowników obsługujących zgłoszenia, wygeneruj sobie dowolne raporty dotyczące awarii, zgłoszeń czy czasu pracy nad zgłoszeniami
W każdej chwili możesz sprawdzić całą historię awarii / monitoringu wybranego urządzenia


Każdy z modułów przedstawiających jakiekolwiek dane posiada w podręcznym menu: export do Excela, wydruk danych. Dodatkowo można każdemu przypisać nowe cechy podczas edycji szczegółów oraz nadać uprawnienia wybranym użytkownikom bądź grupom użytkowników Wszystkie moduły zaprojektowane są tak aby można było obsłużyć je za pomocą jednego-lewego klawisza myszki, lub jednym palcem na tabletach
Wszystkie dane (ze wszystkich modułów) w Sky-Desk przechowywane są w chmurze w postaci zaszyfrowanej


Utwórz swoje konto testowe - za darmo na miesiąc

Przejdź do wyboru modułów i tworzenia konta testowego

Poniżej proponowana lista modułów:

Faktury

Moduł ten służy do wystawiania faktur. Faktury jak i pozycje można tworzyć / dodawać ręcznie lub można wygenerować wszystkie klikając jeden guzik. System sam sprawdzi kontrakty jakie obowiązują w danym miesiącu i na ich podstawie wystawi comiesięczne faktury.
Jeśli były kontrakty godzinowe a nie abonamentowe, Sky-Desk sprawdzi wszystkie zgłoszenia powiązane z danym kontraktem. Przeliczy ile godzin było poświęcone na dane prace, zsumuje te godziny i przeliczy dla danych kontraktów. Na tej podstawie wygeneruje faktury przychodowe.
Po tym jak system wygeneruje automatycznie faktury, powiadomi klientów o tym fakcie SMSem i emailem - wyśle link do pobrania online.
Takie zarządzanie fakturami upraszcza proces ich tworzenia oraz prac - nie musisz pamiętać ile czasu poświęcałeś dla danej firmy. System zliczy to za Ciebie i automatycznie podsumuje wszystko na fakturze oraz ją wyśle klientom.

Firmy / Kontrahenci

Kontrahentów możemy podzielić na dowolną ilość grup. Mogą to być np. `Dostawcy`, `Odbiorcy hurtowi`, `Odbiorcy detaliczni`, `Producenci` Możemy im przypisywać zgłoszenia, projekty, produkty, emaile itp. Dla każdego Kontrahenta możemy wygenerować odpowiedni raport rentowności, zysków/strat, sprzedaży/kupna lub inny wybrany. Dla każdego z kontrahentów możemy wygenerować historię akcji/kontaku - czyli który z pracowników co, kiedy lub jakie zgłoszenie zrealizował lub jaki kontrakt omawiał.

Zgłoszenia / Incydenty

Zgłoszenie jest pojedynczym zadaniem przypisanym użytkownikowi systemu. Każde zgłoszenie może być przypisane do wybranego projektu, klienta czy np. kontraktu. Dodatkowo zgłoszenia posiadają takie cechy jak: status, procent wykonania, ilość czasu poświęconego na wykonanie zadania, koszt itp. Wypełnienie i przypisanie odpowiednich cech umożliwi automatyczne tworzenie raportów.

Monitoring urządzeń, sieci i usług

Monitoring sieci, serwerów, urządzeń sieciowych lub usług. Prosty w instalacji i zarządzaniu moniotoring sprawdza wybrane porty lub usługi działające czy to na serwerze czy urządzeniach sieciowych. Może monitorować za pomocą predefiniowanych zestawów monitorujących albo można samemu zdefiniować własne skrypty monitorujące. Aby maksymalnie ułatwić proces instalacji monitoringu, wystarczy ściągnąć sktypt instalacyjny z naszej strony i postępować według instrukcji wyświetlanych na ekranie. Więcej informacji dotyczących instalacji można znaleźć na stronie w dziale pomocy on-line Aby zainstalować monitoring

Panel sterowania

Panel sterowania jest integralnym elementem każdej wersji systemu. Umożliwia zarządzanie użytkownikami, grupami uprawnień, grupami dostępów, wydatków oraz personalizacją wizualną systemu.
To tutaj możemy zmienić wielkość czcionek systemowych lub tło pulpitu. Jeśli używamy Sky-Desk.eu do zarządzania budżetem to właśnie w tym miejscu ustawia się wydatki okresowe oraz ich kategorie.
Ważnym elementem oprócz tłumaczeń treści systemu jest tutaj element Przywracanie Systemu, który będzie opisany w dalszej części.

Umowy / Kontrakty

Kontrakty tak jak w rzeczywistości są rodzajem umowy zawartej pomiędzy Tobą a klientem. To właśnie w nich zdefiniowane są stawki obowiązujące za usługi. Mogą być to kwoty abonamentowe miesięczne, jednorazowe lub stawki godzinowe. Na podstawie umów wystawiane są faktury. Faktury te uwzględniają też prace na zasadzie rozliczeń godzinowych pomiędzy klientami. Te godzinowe stawki definiuje się właśnie w kontraktach.

Baza CMDB

CBDM - Configuration Management DataBase.
Moduł ten zarządza powiązaniami pomiędzy każdym z intniejących elementów w systemie.
Zastosowanie tego elementu można łatwo przedstawić na poziomie np. kierownika czy dyrektora. Patrząc z jego punktu widzenia, to właśnie jego dział dostarcza usługi dla Klienta (Klientem może być np. firma lub zarząd).
Weźmy na przykład usługę poczty email. Dla większości nic prostrzego ale aby poprawnie działała trzeba m.in.: działających routerów, brigde`ów, access pointów, obecnych w pracy administratorow, internetu, kontraktów, zgłoszeń, komputerów itp.
W module CMDB wszystkie te elementy możesz powiązać ze sobą bezpośrednio lub pośrednio. Tworząc usługę tworzysz ją z elementów (które czasem są zależne od innych). W ten sposów łatwo zrobić zestawienie co wpływa na daną usługę i wiadomo jaka usługa może przestać być dostępna w momencie gdy dany element zawiedzie.

Wersja mobilna strony

Do każdego pakietu tworzona jest wersja mobilna systemu Sky-Desk. Na urządzeniach typu tablet system wyświetlany jest w pełni funkcjonalny lecz z małymi modyfikacjami ułatwiającymi używanie go palcem.
Na smartphonach system wyświetlany jest w inny sposób niż na komputerach i tabletach ze względów praktycznych. Jego funkcjonalność jest ograniczona o niektóre elementy - głównie o te które trudno by było wyświetlić na tak małym ekranie.

Raporty / Analizy

Raporty / Analizy to moduł wyświetlający w formacie graficznym wszystkie dostępne wykresy, takie które pomogą Wam zwiększyć obrót firmy, poprawić jej wizerunek lub ułatić funkcjonowanie firmy / domu. Każdy raport można wydrukować lub wyeksportować jego dane do dalszej analizy w formacie Excel.
Oprócz standardowych wykresów dwuwymiarowych takich jak raporty rentowności miesięczne czy roczne, dla bardziej wymagających mamy do dyspozycji raporty w formacie tabeli przestawnej.
Taka tabela umożliwia wygenerowania wyniku na podstawie tych danych które aktualnie są nam potrzebne.
Jeśli brakuje Ci konkretneto raportu prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta.

Baza wiedzy

Baza wiedzy to narzędzie wspomagające pracę serwisantów. Z założenia każda firma posiada swoją indywidualną, praktyczną wiedzę na temat funkcjonowania sprzętu. urządzeń czy obsługi klientów.
Przy wieloletniej działalności firmy, część tej wiedzy zanika. Powody mogą być różne. Część rzeczy poprostu jest zapomniana a część wiedzy odchodzi z firmy wraz z pracownikami.
Aby zachować tą wiedzę niezbędne staje się magazynowanie jej i tutaj z pomocą przychodzi moduł Baza Wiedzy. To właśnie tutaj pracownicy zapisują przydatne dla wszystkich (a szczególnie nowych pracowników) informacje. Wszsystkie te informacje mogą być pokatalogowane według potrzeb.
Cała ta wiedza zmagazynowana przez pracowników może być szybko i łatwo wyszukana za pomocą Podręcznej Wyszukiwarki